»» Lunch met …… Dirk Roos

 

Tegenwoordig moet je volume hebben om mee te kunnen draaien in de wereld. Bij Geijsel Kroon gaan wij mee in die groei maar we willen niet vergeten waar het uiteindelijk om draait. En waar het om draait is de klant. Vandaar dat we in de reeks ‘Lunch met…’ aan tafel gaan met onze klanten. Een één op één gesprek over de klant zelf, zijn onderneming en zijn relatie met Geijsel Kroon. De aftrap in deze reeks wordt gedaan door Dirk Roos (DR), eigenaar van P&R Visual Merchandising. Samen met Wilfred Mooij (WM) van Geijsel Kroon lunchen ze bij Restaurant de Voetangel in Ouderkerk a/d Amstel.

 

Dirk Roos PR Wilfred Mooij

 

Visual merchandising? Wat is dat precies?

DR: ‘Visual merchandising is communicatie middels etaleren, instore presenteren en styling / decoreren. Wij verzorgen al 15 jaar etalages en instore presentaties voor verschillende retailorganisaties. Dat doen wij met 40 enthousiaste teamleden die door heel Nederland, België en Duitsland instore presentatie afstemmen op de marketingcommunicatie van onze opdrachtgevers. Door een intensieve samenwerking met onze opdrachtgevers streven wij ernaar elk jaar innovaties, zowel in onze dienstverlening als digitalisering, toe te passen die onze samenwerking versterkt maar ook continuïteit en efficiëntie biedt.

 

Wat is uw geheim?

DR: ‘Onze kracht zit hem in het feit dat wij investeren in ons team. Onze teamleden zijn in feite ons product, maar ook ons kapitaal. Zo heeft ieder lid van ons team, minimaal een 4 jarige MBO opleiding afgerond. Bij indiensttreding voorzien wij in een interne klantgerichte opleiding en elke kandidaat wordt volgens de Belbin teamrol module getest op zijn of haar specifieke kwaliteiten die nodig zijn dit beroep en de samenwerking tot een succes te maken, voor de kandidaat alsmede voor P&R. Zo zorgen wij voor de juiste dynamiek in ons team en dit zorgt voor vertrouwen in elkaar. Dat vertrouwen signaleert een opdrachtgever ook en dat stimuleert het partnership weer.

 

Voelt u dat vertrouwen ook bij Geijsel Kroon?

DR: ‘Ik ben bevoorrecht, ik ken Wilfred al een lange tijd.

WM: ‘Nog uit de tijd dat we als jonge broekkies model stonden voor een trendy Amsterdamse herenmodezaak ! Met gladgestreken bekkies hebben wij samen model gestaan.’

DR: Klopt, maar het antwoord op de vraag, ik weet Wilfred altijd wel te vinden als ik iets wil weten en als ik hem niet te pakken krijg staan bijvoorbeeld Astrid, Liesbeth of Raymond mij te woord. Ik weet dat ze bij Geijsel Kroon vakkennis hebben en met je meedenken en dat geeft vertrouwen. Zeker gelet op de recente ontwikkelingen in de verzekeringsbranche ontstaat er mijns inziens bij het MKB veel onbegrip en onzekerheid over bijvoorbeeld het thema: “Waar betaal ik nu eigenlijk voor en belangrijker nog, wat krijg ik ervoor?” Wilfred en zijn team nemen de tijd om het je uit te leggen hoe bijvoorbeeld een premie is opgebouwd en waar dit voor wordt gebruikt. Deze transparantie is belangrijk en geeft continuïteit in het vertrouwen aan elkaar.

WM: ‘Wij staan altijd open om mensen inzicht te geven in wat wij doen. Mensen vergeten soms of denken dat wij alleen hypotheken doen of dat wij enkel een makelaarskantoor zijn. Wij hebben meer dan dat. Zo hebben wij experts op het gebied van verzekeringen, pensioenen en hypotheken. Wij kunnen onze klanten van zakelijk tot privé een volledig verzekeringspakket aanbieden. Dus het is altijd fijn als we mensen te woord kunnen staan en ze inzicht te geven in waar ze voor betalen. De deur staat altijd open bij Geijsel Kroon’. ’

 

Hoe houdt P&R zijn behaalde kwaliteit hoog?

DR: ‘Als je samenwerking goed opbouwt, dan hoef je elkaar niet meer uit te leggen hoe goed je bent, je moet elkaar versterken op het juiste moment. Ik ben trots op wat wij bereikt hebben en wat wij elke dag presteren met ons team in Nederland en daarbuiten. Al onze teamleden hebben een vast dienstverband zowel fulltime als parttime. Dat rechtvaardigt ook de investeringen in het team, je kunt heel gericht opleiden bijvoorbeeld op de veranderingen in de markt en door opkomst van internet. Om onder anderen die vraag van de Retailmarkt het hoofd te kunnen bieden hebben wij flexibilisering van arbeid al enige jaren terug ingevoerd, ieder teamlid heeft een arbeidsovereenkomst van een X aantal uren per jaar. Aan de hand van marketing- en communicatie planning van de opdrachtgevers worden onze teamleden ingezet. Het komt dus voor dat men de ene maand meer of minder werkt dan de andere. Vanzelfsprekend is er spraken van een gemiddeld maandloon.

Vroegtijdig met onze opdrachtgevers communiceren en het wederzijdse commitment herijken doen wij met regelmaat in het lopende jaar. Ook daar staat de samenwerking voor de toekomst altijd hoog op de agenda. Zo zijn wij in staat de noodzakelijke investeringen in ons team te voorzien, waardoor wij ook continuïteit van onze kwaliteit kunnen blijven realiseren.

 

Wat kan Geijsel Kroon van uw bedrijf leren?

DR: ‘Als ik van Geijsel Kroon namens de pensioenverzekeraar 168 A-4tjes ontvang in een PDF bestand maar waar alle pagina’s geparafeerd moeten worden, dan vind ik dat niet meer van deze tijd. Een digitale handtekening is dan passender. Alhoewel ik best begrijp dat het moeilijk is de grote verzekeringsmaatschappijen te wijzen op dit indekkinggedrag. Los van het feit dat wij ook veel digitaal ontvangen.

WM: ‘Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Bij Geijsel Kroon is bijna alles digitaal. We printen amper. Het is wel zo dat wij nog veel papier aangeleverd krijgen van verzekeringsmaatschappijen. Daar kunnen wij niet omheen. Maar vanuit Geijsel Kroon hebben wij al een hoop gedigitaliseerd.’

 

Tot slot…. Hoe was het eten?

DR: ‘Ik heb heerlijk gegeten met goed gezelschap, leuke ambiance en uitstekende bediening, compliment aan de Voetangel.

WM: Ik kom hier al jaren. De service is goed en het eten is altijd van een goede kwaliteit. Ze hebben ook een prachtige ligging dus het is hier altijd heerlijk vertoeven op het terras.

 

Wilt u ook lunchen met Wilfred?

 

Mail dan naar wilfred.mooij@geijselkroon.nl. U bent van harte welkom!